LEGO setjes Huren: Zo werkt het

Hoe werkt het huren van LEGO sets? Hieronder leggen we de regels voor het huren en retourneren van onze sets uit.

 

 Een Setje Reserveren

Al onze sets worden rechtstreeks naar uw huis verzonden. De sets worden verzonden met DPD. Voor de retourzending wordt een retourbon van DPD bijgevoegd, waardoor deze voor u kosteloos is. Een tracking code wordt u per e-mail toegestuurd na overhandiging aan DPD. De sets worden gedemonteerd en gesorteerd in plastic dozen die gebruikt kunnen worden voor opslag tijdens de huurperiode.
Omdat de verzending niet altijd verloopt zoals gepland, zijn er twee eenvoudige regels:

  • Heb je de set ontvangen voordat je huurperiode begon? Dan passen wij niets aan en krijgt u extra bouwplezier, gewoon gratis.
  • Heb je de set door vertraging na aanvang van je huurperiode ontvangen? Dan verlengen we de huurperiode automatisch met de lengte van de vertraging.


Voor het opsturen van de set (retourzending) rekenen we een kleine vergoeding per reservering:

  • België: € 11
  • Nederland: € 14
  • Duitsland: € 16

De mimum levertermijn is 2 werkdagen in België en 3 werkdagen voor andere landen.

 

Sets worden thuis afgeleverd. Ben je niet thuis om je zending in ontvangst te nemen? Geen probleem, DPD levert je set af bij het dichtstbijzijnde DPD afhaalpunt.

Let op: het is mogelijk om afwijkende afleverinstructies aan DPD door te geven. Wij raden ten zeerste af om instructies te geven om de set op een veilige locatie achter te laten. In dit geval aanvaardt DPD geen verantwoordelijkheid als er iets misgaat tijdens de levering of als de set verloren gaat. De kosten van vervanging van de set zijn dan voor uw rekening.

 

Het Setje Afbreken

De sets moeten volledig gedemonteerd zijn voor retourzending:

  • Stenen netjes gedemonteerd
  • Stenen - zo goed mogelijk - gesorteerd op kleur in de gripzakjes
  • Stickers mogen niet worden verwijderd
  • Minifiguren worden niet gedemonteerd


Gebruik altijd uw handen of een Brick-separator om de stenen te scheiden. Gebruik nooit een mes of ander scherp voorwerp, dit zal de stenen beschadigen. Wilt u de set niet zelf uit elkaar halen? Geen probleem, dat doen wij voor u. In ruil daarvoor vragen wij 50 € demontagekosten per set.

Houd er rekening mee dat u verantwoordelijk bent voor schade, verlies of diefstal van de set terwijl deze in uw bezit is. Deze periode gaat in op het moment dat DPD de set aflevert, totdat u deze bij een DPD-punt terugbrengt. Elke schade die verder gaat dan het verlies van stenen zoals hierboven beschreven, kan in rekening worden gebracht. Alle sets worden verondersteld in perfecte staat te zijn bij aflevering. Als u bij levering schade aan de set constateert, breng ons dan onmiddellijk op de hoogte (binnen 24 uur).

 

Verloren Onderdelen

LEGO  steentjes kunnen altijd verloren gaan, daar zijn wij ons van bewust. Daarom zijn wij over het algemeen erg gul en brengen wij u geen kosten in rekening voor vermiste stenen.


Echter, om ons te beschermen tegen misbruik, hebben wij in onze voorwaarden geregeld dat het verlies van maximaal 30 stenen gedekt is en dus kosteloos voor u is. Deze dekking geldt alleen voor standaard stenen. Verloren of beschadigde minifigs, handleidingen, elektronische onderdelen worden wel in rekening gebracht. Sommige sets kunnen ook onderdelen bevatten die gelabeld zijn als uniek. Deze onderdelen kunnen niet vervangen worden en bij verlies kan het zijn dat wij de vervanging van de gehele set in rekening moeten brengen.

 

Het Setje Terugsturen

Om de set te retourneren, haalt u hem uit elkaar, sorteert en verpakt u de stenen in de gripzakjes. Als alle gripzakjes in de doos zitten, zet u de doos vast met de colson-banden en plakt u het bijgeleverde retouretiket op het deksel.


Stuur de set terug naar ons door hem op de laatste dag van de huurperiode terug te brengen naar een nabijgelegen DPD Pickup winkel. U kunt het dichtstbijzijnde DPD Pickup Point vinden op de DPD website.

De Huurperiode Verlengen

U bent nog niet klaar met bouwen en wilt de huurperiode verlengen? Neem voor het einde van de huurperiode contact met ons op en indien mogelijk verlengen wij de huurperiode.


Wij kunnen niet garanderen dat een verlenging mogelijk is. Als de set al geboekt is, kunnen wij uw huurperiode niet verlengen.

 Ontbrekende Steentjes

Wij doen ons uiterste best om onze sets compleet te houden. Het kan echter voorkomen dat u tijdens het bouwen een steen niet kunt vinden.


Als u een steentje niet kunt vinden, kunt u meestal gewoon verder bouwen. Wij vragen u wel om ontbrekende stenen te melden op het formulier dat bij uw set zit. Noteer het nummer van het ontbrekende onderdeel (te vinden achterin de bouwhandleiding) en het aantal ontbrekende onderdelen.


Toch kan het voorkomen dat een essentiële steentje ontbreekt. Stuur in dat geval een e-mail naar contact@lend-a-brick.com of gebruik het contactformulier op onze website. Vermeld in uw e-mail het nummer van de ontbrekende steen. U vindt alle nummers op de laatste pagina's van de bouwinstructies.


Als essentiële stenen ontbreken, sturen wij u deze toe en verlengen wij de huurperiode. Als wij de ontbrekende onderdelen niet tijdig kunnen leveren, nemen wij contact met u op om een oplossing te vinden.

Houd er rekening mee dat we deze service alleen kunnen verlenen voor essentiële onderdelen. Dit betekent onderdelen die verhinderen dat u verder kunt bouwen en die niet kunnen worden weggelaten met kleine wijzigingen in de constructie.